"El profesor mediocre dice. El buen profesor explica. El profesor
superior demuestra. El gran profesor inspira."


martes, 24 de noviembre de 2009

L'apendicitis.


















Què és l'apendicitis? Crec que tothom n'ha sentit parlar però poca gent sap realment el que és.


L'apèndix és un òrgan del tamany d'un dit petit que es troba unit amb l'intestí gros en la part inferior dreta de l'abdomen. La part interior de l'apèndix forma fons de sac que comunica amb l'intestí gros. Quan aquest orifici es bloqueja, l'apèndix s'inflama i s'infecta amb bacteris.


Si l'apèndix infectat no es remou, pot rebentar i diseminar bacteries i infecció en l'abdomen, la qual cosa pot comportar grans problemes.


Els principals símptomes de l'apendicitis són dolor abdominal molt fort sobretot a la part dreta, vòmits i diarrea i fins i tot pot arribar a febres.


Doncs bé, això és el que hem va passar a mi el passat dilluns dia 2 de Novembre, després d'arribar de la Universitat. Em va començar un dolor de panxa que més o menys es podia soportar, però que poc a poc anava augmentant. Jo no notava que hem fes més mal un costat de la panxa ni res d'això però pensava que seria un mal de panxa normal i corrent.


Quan vaig començar a dinar el dolor s'anava intensificant cada cop més i només vaig poder empassar-me 3 cullerades se sopa i me'n vaig anar a dormir o si més no aquesta era la meva intenció perquè per molt que ho vaig intentar a causa del gran dolor que ja tenia no vaig poder dormir ni tan sols uns minuts.


Vaig anar a l'hospital i després de fer-me tota mena de proves van detectar que tenia una punta de l'apèndix inflamat i van haver-me d'operar d'urgències.


Vaig entrar a quiròfan a les 12 de la nit, i sobre les 2 o 3 de la matinada em van baixar a reanimació, però tot va sortir molt bé.


Al dia següent em van baixar a planta i vaig estar-me 4 dies allà desitjan que em donessin l'alta pero poder-me'n anar a casa!


Quan vaig tornar a casa em van dir que no podia mourem, només podia caminar una mica però no podia abusar perquè els punts podien saltar i podria ser molt perillòs. Després d'una setmana em van treure les 4 grapes que tenia i em van dir que ja podia fer vida normal però que no fes esforços molt grans i així va ser com el dilluns vaig tornar a classe i era justament quan ens tocava la setmana de pràctiques.


Aquesta va ser la meva aventura, una més per guardar a la caixa de records, perquè de records hi ha de tota mena, de bons i de dolents.





Laura.

No hay comentarios:

Publicar un comentario